Konsument a wideokonferencja

2019-02-18

Wideokonferencja to dobre rozwiązanie w aspekcie konsumentów


Konsumenci postrzegają posiadane przez siebie przedmioty jako przedłużenie samych siebie, stąd też dokonując jej wyboru szukają spójności między wizerunkiem samego siebie, a wizerunkiem wybranej marki. Im bardziej ta spójność jest wyraźniejsza w oczach konsumenta, tym bardziej dana marka reprezentuje pożądane przez nabywcę wartości, co kończy się zakupem te marki przez konsumenta.

Najnowszą strategię budowania mocnej marki przedstawił David Aaker w książce Brand Relevance, w której opisuje, iż najlepiej radzące sobie marki w dzisiejszych realiach, to te, które nie biją się z istniejącymi markami w swojej kategorii, ale te które stworzyły zupełnie nowe kategorie lub subkategorie i promują nie siebie, a kategorię lub subkategorię, w taki sposób iż konsument w procesie wyboru produktu w tej kategorii, nie bierze pod uwagę innych marek. Wideokonferencja https://www.axium.pl/oferta/wideokonferencje/ pozwoli nam dokładnie zrozumieć tą kwestię.


Jak stworzyć charyzmatyczną markę? To oto pytanie jest jednym z najtrudniejszych pytań w dzisiejszych czasach, ponieważ ewolucja od marketingu 1.0 do marketingu 3.0 narzuca nowy, trudniejszy, bo bardziej holistyczny, sposób myślenia przez przedsiębiorców. Co więcej firmy muszą zastanawiać się nad głębszym sensem ich działalności – nie tylko sprzedaż, ale i także jaką rolę ich marka ma odgrywać na świecie. Dobrym rozwiązaniem może stać się wideokonferencja.


Na przykład gość może zakupić produkty ze e-sklepu danego Dystrybutora bez rejestracji do systemu. Gość nie ma zniżek i płaci cenę detaliczną. Klient Preferowany to osoba, która po zarejestrowaniu się do systemu, otrzymuje 25% zniżki na dwa produkty Jeunesse – serum i reserve. Dokładniejszych informacji dowiemy się decydując na wideokonferencję. Osoba ta jest także umiejscowiona w systemie binarnym – systemie na podstawie którego firma wypłaca premie Dystrybutorom. Dystrybutor jest osobą, która informując znajomych o produktach i szansie Jeunesse, zyskuje prowizje od obrotu, który wygenerował z polecenia. Firma przygotowała dla dystrybutorów sześć różnych form prowizji. System wynagrodzeń dla dystrybutorów wypłaca prowizje w każdy wtorek. Do korporacyjnych działań marketingowo biznesowych zalicza się: Google hangout z systemu wynagrodzeń; Uniwersytet Jeunesse – szkoła ucząca jak zarobić pieniądze z Jeunesse; Promocje sezonowe; Video promujące model biznesowy w ramach przedsiębiorstwa MLM – marketing rekomendacyjny – w formie video w stylu gry monopoly. Jak i również artykuły w branżowych portalach internetowych – na przykład Business For Home; obecność na Gali Odbierania Nagród Rising Star oraz replikowany sklep dystrybutora. Ma to ogromne znaczenie decydując się na wideokonferencję. Analizując markę firmy, widać iż firma rozwija swój wizerunek. W 2009 roku - gdy firma rozpoczynała działalność – siedziba firmy wyglądała skromnie - Ilustracja 5. Obecnie marka firmy prezentuje się jako firma o międzynarodowym zasięgu. Mimo, iż firma Jeunesse Global została założona w USA, to działalność rozpoczęta została od rynku azjatyckiego, później marka została następnie wprowadzana w USA i obecnie do ekspansji firmy dołączyła Europa. Obecnie firma prowadzi działalność na ponad stu dwudziestu rynkach. Marka firmy jest także reprezentowana przez 30 biur w 21 krajach. Zatem czy nie warto jest postawić na wideokonferencję?


Mimo, iż firma rozpoczęła swoją działalność w 2009 roku logo marki firmy Jeunesse ewoluowało przez ten czas. Firma rozpoczęła budowę swojej marki z logo przedstawionym na Ilustracji 5, a od 2014 firma wykonała rebranding na logo nowoczesne. Marka firmy umacniana jest także poprzez charytatywną akcję pomocy fundacji Free the Children. Zatem należy zaplanować jak przeprowadzić wideokonferencję nakierowaną na ten aspekt. Design produktów firmy również został ulepszony, np. marka suplementu AM PM miała inny wygląd od 2009 do 2013. Obecnie marka suplementów AM & PM prezentuje się nowocześnie.Linia kosmeceutyków Luminesce obecnie również przeżywa odświeżenie. Firma organizuje konferencje lokalne, ogólnopolskie i międzynarodowe dla Dystrybutorów i osób zainteresowanych szansą biznesową Jeunesse Global. Wydarzenia międzynarodowe organizowane są raz na kwartał, lokalne raz na miesiąc, a ogólnopolskie raz na dwa miesiące. Na wydarzeniach ludzie mogą poznać firmę, jej kulturę, kompetencje i wartości, którymi firma kieruje się, uzyskać odpowiedzi na większość pytań i poznać innych przedsiębiorców działających w systemie Jeuness. Postawmy na wideokonferencję. Globalny zasięg marki Jeunesse przedstawia także strona do rejestracji nowego Dystrybutora, na której widnieje aż 115 dostępnych krajów, do których firma dostarcza swoje produkty.