Jak poprawić skuteczność sprzedaży przez telefon?

2019-02-18

W każdej pracy przychodzi moment zwątpienia. Pracujesz na słuchawce? Z pewnością pojawi się chwila, w której zwątpisz w swoją skuteczność. Sprzedaż przez telefon bywa frustrująca, ale może również dawać swoje owoce, być skuteczna i satysfakcjonująca. Przedstawiamy zasady skutecznej sprzedaży telefonicznej.


Sprzedaż przez telefon http://www.ideacc.pl/oferta/szczegoly/wsparcie-sprzedazy nie może odbywać wolno i monotonnie. Pamiętaj, że twój głos powinien wyrażać różne emocje. Brak entuzjazmu, monotonia i powolne wyrażanie własnych myśli sprawia, że twój potencjalny klient powoli zasypia i jest na tyle znudzony, że na pewno niczego nie zdecyduje się od ciebie kupić. Okazuje się, że ten problem jest dość powszechny. Sprzedaż przez telefon często musi odbywać się na według określonego skryptu. Bywa, że brakuje tu miejsca na kreatywność, która jest bardzo ceniona przez klientów i sprawia, że sprzedaż przez telefon staje się znacznie skuteczniejsza. Unikaj czytania z kartki i próbuj modulować głos tak, by był interesujący i przyciągał uwagę.


Zwróć jednak uwagę na to, czy nie zdarza ci się mówić za dużo i za głośno. To również męczy twojego potencjalnego klienta, który nie ma czasu, by zadać dodatkowego pytania czy w ogóle zrozumieć, czego tak naprawdę od niego chcesz czy co masz mu do zaoferowania. Ten problem dotyczy najczęściej sprzedawców, którzy generalnie nie lubią rozmawiać przez telefon i sprawia im to niemałą trudność. Nie patrząc zatem na wyniki swoich rozmów skupiają się na tym, żeby odpracować swoje kilka godzin za biurkiem i nie musieć odpowiadać za totalny brak zaangażowania w wykonywane przez siebie obowiązki. Zrobili, co mogli - po prostu nie wyszło. To nie do końca prawda.


Pamiętaj, że sprzedaż przez telefon to rozmowa, nie monolog. Bardzo często zdarza się to początkującym sprzedawcom, którzy zupełnie bezpodstawnie mają nadzieję, że jeśli zarzucą klienta wieloma informacjami i od razu zbiją potencjalne obiekcje, których jeszcze klient nawet nie wyraził, to z pewnością zdecyduje się on na zakup. Niekoniecznie - odbiorca może po prostu poczuć się przytłoczony nadmiarem informacji, które niespodziewanie na siebie przyjął. Wynikiem takiego działania może być nie tylko irytacja, ale po prostu brak konkretnej wiedzy na temat danego produktu.


Ważne jest, by sprzedaż przez telefon pozostawiała miejsce na słowa klienta. Nie przerywaj, daj się wypowiedzieć drugiej stronie. To bardzo ważne i wynika po prostu z kultury osobistej. Klient chce czuć się zaopiekowany i potraktowany poważnie.


Kiedy wiesz, że musisz zadzwonić do klienta, przed wykonaniem połączenia postaraj się dowiedzieć o nim jak najwięcej. Wykorzystaj swoją wiedzę na temat klienta, by ten nie poczuł się potraktowany jak wszyscy inni - to bardzo ważne, by wzbudzić zaufanie.


Pamiętaj, że klient lubi, gdy go rozpieszczasz. Dlatego taką przyjemność sprawiają nam prezenty personalizowane, dodatki, które firmy dają przy podpisywaniu nowej umowy lub zniżki przysługujące nam przy kolejnej… Zadawaj zatem pytania, które sprawią, że twój potencjalny klient poczuje, że o niego dbasz.